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TDWI Conference with BARC@TDWI Track 2018

Munich, 25. - 27. June 2018

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Sessionsdetails

Talk: Cognizant Special Day
Date: Mon, 25.06.2018
Time: 10:30 - 17:30
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Cognizant @ TDWI: Special Day Artificial Intelligence

Time: 10:30 - 17:30
Talk: Cognizant Special Day

 

 

 

Cognizant 1: 10:45 - 11:45
AI has Arrived – But, You Ain’t Seen Nothing Yet

Dr. Jerry A. Smith, Chief Data Scientist, Cognizant

You’ve heard it all – Intelligent AI, Modern AI, Applied AI. Promises that AI will be something we’re never going to forget. Our generations Biggest gasp.  However, there are limits to commercial artificial intelligence (AI) which stall the potential to be real game changers, important things, such as solving humanities’ problems. Commercial AI will never fully launch, and will collapse under its own marketing weight, without first understanding the critical impact of properly embedded cognitive capabilities.

In this presentation, Dr. Jerry A. Smith, Cognizant’s Chief Data Scientist, reveals the ugly truth of what commercial AI lacks, and poke holes in why AI alone, is dead before it steps forward. He will describe 3 fundamental deficiencies used in artificial intelligence solutions -  and how these structural flaws lead to limits on cognitive problem solving and business value. Dr. Smith explains how genetic intelligence and swarm intelligence, within neural intelligence, combined, will be the differentiator to overcome current structural limits of AI. Through his examples of moving from practical to practice – you will be enlightened, and realize – we  ain’t seen nothing yet – when it comes to the potential of cognitive solutions and AI.

 

Cognizant 2: 11:45 - 12:30
Wie Künstliche Intellligenz den Kundenservice revolutionieren kann – Bot für einen Call Agent

Ursula Kahan, Senior Managerin, Cognizant Technology Solutions in der Digital Business Unit AI & Analytics

Wie lassen sich mit Künstlicher Intelligenz die bekannten Herausforderungen in Service Centern zielführend meistern?  Wie lassen sich sowohl die Kundenzufriedenheit wie die Mitarbeiterproduktivität bei gleichzeitiger Reduzierung der operativen Kosten erhöhen? In dem Szenario wird aufgezeigt wie während der laufenden gesprächsbasierten Kundeninteraktion den Mitarbeitern im Kundenservice relevante, kontextbezogene Informationen aus der unternehmensinternen Wissensbasis in Echtzeit zur Verfügung gestellt werden. Dazu setzen wir u.a. die Azure Cognitive Services zur Spracherkennung und für das Natural Language Processing sowie die Cognitive Suche der Microsoft AI Plattform ein

 

12:30 - 13:45 Uhr: Mittagspause

 

Cognizant 3: 13:45 - 14:20
Microsoft AI Strategie anhand von Praxisbeispielen

Andre Kammertoens, Solution Architect for Data & AI, Microsoft
Sydne-Aline Straßer, S
olution Architect for Data & AI, Microsoft

Künstliche Intelligenz ist für Microsoft einer der wesentlichen Treiber der Digitalen Transformation. Erfahren Sie, wie Microsoft sich zu AI aufstellt, welche Möglichkeiten sich unseren Kunden eröffnen und welche Szenarien derzeit in der Realisierung sind.

Cognizant 4: 14:25 - 15:00
Machine Learning und Data Science im Unternehmen

Jan Kunigk, Principal Solutions Architect, Cloudera
Mag. Stefan Heil, Head of NRGS Development (Novo Remote Gaming System), Greentube


Self-Service-Data Science ist einfacher gesagt als getan, vor allem auf Basis von Open Source Software. Ständig entstehen neue Technologien, es gibt keine Standards oder Best Practices und viele Unternehmen sehen Data Science weiterhin nur als Hype. Jedoch bietet die Verfügbarkeit von (Big) Data, Open-Source-Frameworks und Cloud-Computing-Fähigkeiten neue Möglichkeiten, Innovationen voranzutreiben. Erfahren Sie in dieser Session, wie Cloudera es Unternehmen ermöglicht, diesen Hype zu durchbrechen und Data Scientists von der Forschung bis hin zur Produktion unterstützt. Um einen noch besseren Eindruck in diese Thematik zu gewinnen, wird Cloudera Kunde Greentube (Online Casino Plattform) von der persönlichen Reise mit Cloudera berichten und aufzeigen, was das Unternehmen mithilfe von Machine Learning, AI und Analytics bislang erreichen konnte und noch erreichen wird.

 

15:00 - 15:30 Uhr: Kaffee & Ausstellung



Cognizant 5: 15:30 - 16:30
MarkOps: Driving Revenues from Marketing: leveraging Data, AI & Operations excellence

Rahul Sharma, Director & Head – Solutions, Cognizant Digital Business

Until the recent past, the domain of Marketing was dominated by the advertising world, and most of the IT work was external to Organisations. Today, partial work is internal, though most of the money is still being spent externally. As data around customer experience & marketing becomes more contextual and specific, more and more revenues will start to flow inhouse and external functions will come inside the organisations. This is driven by the CMO, CDO or CIO organisations today. Steadily the consolidation of all of these functions into a single unit will become a reality. We will explain you what are the ways in which you can approach this reality and what are the ways we are seeing large organisations – realign themselves to meet these challenges.

 

16:30 - 17:00 Uhr: Kaffee & Ausstellung

Cognizant 6: 17:00 - 17:30
The Role of Data in Artificial Intelligence & Machine Learning

Steve Holyer, Data Security Solution Specialist Data Security Group EMEA, Informatica

The rise of artificial intelligence (AI) is the great story of our time, organisations are utilising AI to drive new business outcomes, without realising the importance of the data that they feed into these systems. The outputs from an AI solution are directly linked to the quality of the data that you give it. Learn the importance of feeding the right data into the analytical solutions in order to succeed with AI.


 

Sponsors TDWI Munich 2018

  • Ab Initio Software Germany GmbH Platinum Sponsor
  • Adastra GmbH Platinum Sponsor
  • Cognizant Digital Business Platinum Sponsor
  • Datameer Inc. Platinum Sponsor
  • Denodo Technologies Platinum Sponsor
  • INFOMOTION GmbH Platinum Sponsor
  • Informatica GmbH Platinum Sponsor
  • itelligence AG Platinum Sponsor
  • ITGAIN Consulting Gesellschaft für IT-Beratung mbH Platinum Sponsor
  • MicroStrategy Platinum Sponsor
  • NTT DATA Deutschland Platinum Sponsor
  • SAP Deutschland SE & Co. KG Platinum Sponsor
  • SAS Institute GmbH Platinum Sponsor
  • Sopra Steria Platinum Sponsor
  • Teradata GmbH Platinum Sponsor
  • Trivadis GmbH Platinum Sponsor
  • WhereScape Europe Platinum Sponsor
  • 2150 GmbH | Distilling business insight. Gold Sponsor
  • adesso AG Gold Sponsor
  • ASG Technologies Gold Sponsor
  • b.telligent GmbH & Co. KG Gold Sponsor
  • BiG EVAL Gold Sponsor
  • blueforte GmbH Gold Sponsor
  • Capgemini Gold Sponsor
  • CIMACON GmbH Gold Sponsor
  • Cortex AG Gold Sponsor
  • Cubeware GmbH Gold Sponsor
  • Dataiku Gold Sponsor
  • dataspot GmbH Gold Sponsor
  • Deloitte Gold Sponsor
  • erwin, Inc. Gold Sponsor
  • Esri Deutschland GmbH Gold Sponsor
  • EVACO GmbH Gold Sponsor
  • Hendricks, Rost & Cie. Gold Sponsor
  • heureka e-Business GmbH Gold Sponsor
  • HVR Gold Sponsor
  • IBM Business Partner Gold Sponsor
  • INFORMATION WORKS GmbH Gold Sponsor
  • Intel Software Gold Sponsor
  • Logi Analytics Gold Sponsor
  • metafinanz Informationssysteme GmbH Gold Sponsor
  • Microsoft Gold Sponsor
  • msg systems ag Gold Sponsor
  • OLAPLINE Gold Sponsor
  • OPITZ CONSULTING Gold Sponsor
  • pmOne Group Gold Sponsor
  • PPI AG Gold Sponsor
  • prevero GmbH Gold Sponsor
  • QuinScape GmbH Gold Sponsor
  • SEVEN PRINCIPLES AG Gold Sponsor
  • SIEVERS-GROUP Gold Sponsor
  • SISENSE Gold Sponsor
  • Snowflake Gold Sponsor
  • Syncwork AG Gold Sponsor
  • Talend Germany GmbH Gold Sponsor
  • TIBCO Gold Sponsor
  • TIMETOACT Software & Consulting GmbH Gold Sponsor
  • Tricentis GmbH Gold Sponsor
  • accantec consulting AG Silver Sponsor
  • Accenture GmbH Silver Sponsor
  • AnalyticsCreator Solutions GmbH Silver Sponsor
  • Ataccama Corp. Silver Sponsor
  • avantum consult AG Silver Sponsor
  • biGENiUS Silver Sponsor
  • CINTELLIC Consulting Group Silver Sponsor
  • Cube2B UG Silver Sponsor
  • Data Insights GmbH Silver Sponsor
  • Data Reply Silver Sponsor
  • datasqill - The Post-ETL Silver Sponsor
  • Digital Ratio GmbH Silver Sponsor
  • innoscale AG Silver Sponsor
  • ITI Data Silver Sponsor
  • Marmeladenbaum GmbH Silver Sponsor
  • ORAYLIS GmbH Silver Sponsor
  • TCI Consult GmbH Silver Sponsor
  • tectuality GmbH - trayzr - Silver Sponsor
  • Woodmark Consulting AG Silver Sponsor
  • BARC GmbH Partner
  • Bitkom e.V. Partner
  • Industrial Internet Consortium Partner
  • IT-Talents GmbH Partner