
Dr. Jerry A. Smith, Chief Data Scientist, Cognizant
You’ve heard it all – Intelligent AI, Modern AI, Applied AI. Promises that AI will be something we’re never going to forget. Our generations Biggest gasp. However, there are limits to commercial artificial intelligence (AI) which stall the potential to be real game changers, important things, such as solving humanities’ problems. Commercial AI will never fully launch, and will collapse under its own marketing weight, without first understanding the critical impact of properly embedded cognitive capabilities.
In this presentation, Dr. Jerry A. Smith, Cognizant’s Chief Data Scientist, reveals the ugly truth of what commercial AI lacks, and poke holes in why AI alone, is dead before it steps forward. He will describe 3 fundamental deficiencies used in artificial intelligence solutions - and how these structural flaws lead to limits on cognitive problem solving and business value. Dr. Smith explains how genetic intelligence and swarm intelligence, within neural intelligence, combined, will be the differentiator to overcome current structural limits of AI. Through his examples of moving from practical to practice – you will be enlightened, and realize – we ain’t seen nothing yet – when it comes to the potential of cognitive solutions and AI.
Ursula Kahan, Senior Managerin, Cognizant Technology Solutions in der Digital Business Unit AI & Analytics
Wie lassen sich mit Künstlicher Intelligenz die bekannten Herausforderungen in Service Centern zielführend meistern? Wie lassen sich sowohl die Kundenzufriedenheit wie die Mitarbeiterproduktivität bei gleichzeitiger Reduzierung der operativen Kosten erhöhen? In dem Szenario wird aufgezeigt wie während der laufenden gesprächsbasierten Kundeninteraktion den Mitarbeitern im Kundenservice relevante, kontextbezogene Informationen aus der unternehmensinternen Wissensbasis in Echtzeit zur Verfügung gestellt werden. Dazu setzen wir u.a. die Azure Cognitive Services zur Spracherkennung und für das Natural Language Processing sowie die Cognitive Suche der Microsoft AI Plattform ein
12:30 - 13:45 Uhr: Mittagspause
Andre Kammertoens, Solution Architect for Data & AI, Microsoft
Sydne-Aline Straßer, Solution Architect for Data & AI, Microsoft
Künstliche Intelligenz ist für Microsoft einer der wesentlichen Treiber der Digitalen Transformation. Erfahren Sie, wie Microsoft sich zu AI aufstellt, welche Möglichkeiten sich unseren Kunden eröffnen und welche Szenarien derzeit in der Realisierung sind.
Cognizant 4: 14:25 - 15:00
Machine Learning und Data Science im Unternehmen
Jan Kunigk, Principal Solutions Architect, Cloudera
Mag. Stefan Heil, Head of NRGS Development (Novo Remote Gaming System), Greentube
Self-Service-Data Science ist einfacher gesagt als getan, vor allem auf Basis von Open Source Software. Ständig entstehen neue Technologien, es gibt keine Standards oder Best Practices und viele Unternehmen sehen Data Science weiterhin nur als Hype. Jedoch bietet die Verfügbarkeit von (Big) Data, Open-Source-Frameworks und Cloud-Computing-Fähigkeiten neue Möglichkeiten, Innovationen voranzutreiben. Erfahren Sie in dieser Session, wie Cloudera es Unternehmen ermöglicht, diesen Hype zu durchbrechen und Data Scientists von der Forschung bis hin zur Produktion unterstützt. Um einen noch besseren Eindruck in diese Thematik zu gewinnen, wird Cloudera Kunde Greentube (Online Casino Plattform) von der persönlichen Reise mit Cloudera berichten und aufzeigen, was das Unternehmen mithilfe von Machine Learning, AI und Analytics bislang erreichen konnte und noch erreichen wird.
15:00 - 15:30 Uhr: Kaffee & Ausstellung
Cognizant 5: 15:30 - 16:30
MarkOps: Driving Revenues from Marketing: leveraging Data, AI & Operations excellence
Rahul Sharma, Director & Head – Solutions, Cognizant Digital Business
Until the recent past, the domain of Marketing was dominated by the advertising world, and most of the IT work was external to Organisations. Today, partial work is internal, though most of the money is still being spent externally. As data around customer experience & marketing becomes more contextual and specific, more and more revenues will start to flow inhouse and external functions will come inside the organisations. This is driven by the CMO, CDO or CIO organisations today. Steadily the consolidation of all of these functions into a single unit will become a reality. We will explain you what are the ways in which you can approach this reality and what are the ways we are seeing large organisations – realign themselves to meet these challenges.
16:30 - 17:00 Uhr: Kaffee & Ausstellung
Cognizant 6: 17:00 - 17:30
The Role of Data in Artificial Intelligence & Machine Learning
Steve Holyer, Data Security Solution Specialist Data Security Group EMEA, Informatica
The rise of artificial intelligence (AI) is the great story of our time, organisations are utilising AI to drive new business outcomes, without realising the importance of the data that they feed into these systems. The outputs from an AI solution are directly linked to the quality of the data that you give it. Learn the importance of feeding the right data into the analytical solutions in order to succeed with AI.