TDWI@Home-Programm

Sie schaffen es leider nicht nach München, möchten aber bei der TDWI Konferenz 2022 mit dabei sein? Dann nutzen Sie unser TDWI@Home-Ticket. Wir freuen uns auch wieder virtuell auf Sie!
 
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Aktueller Stand des des Programms vom 23.05.2022. Weitere Vorträge folgen in Kürze.

Thema: Cloud

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  • Montag
    20.06.
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    21.06.
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    22.06.
, (Montag, 20.Juni 2022)
17:15 - 18:30
Mo 5.4
ROOM K4 | Explainable AI - Why interpret-able models are good models

Machine learning and AI have changed the world of data processing and automation at a breathtaking pace, at the cost of turning algorithms into hard-to-control and monitor black boxes.
We present methods and concepts of explainable AI that aim to open the black box and tame these algorithms.

Target Audience: Decision-Makers/Stake Holders in AI & model development, Data Scientists
Prerequisites: general awareness of modeling pipeline and challenges, no coding/math skill required
Level: Basic

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ROOM K4 | Harness the power of language with NLP in the Cloud

Natural Language Processing (NLP) allows us to deeply understand and derive insights from language, ultimately leading to more automated processes, lower costs, and data-driven business decisions. 
Google is recognized as a market leader in AI and has built a range of solutions incorporating NLP to address a myriad of business challenges. This talk will introduce a few possible solutions, as well as some business use cases on how to incorporate them in a variety of industries.

Target Audience: M…

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Maximilian Nowottnick
Catherine King
17:15 - 18:30
Mo 6.4
ROOM K3 | DWH-Migration in die AWS Cloud - Fast and Easy

Porsche hat in den vergangenen Jahren ein DWH mit konsolidierten Fertigungsdaten on premises aufgebaut. Entsprechend der Cloud-Strategie werden nun sukzessive Lösungen in die Cloud migriert. Dieser Cloud-Move der DWH-Lösung ist aber nicht nur ein trivialer Wechsel von on prem in die Cloud. Neben der Datenplattform betrifft dieser Wechsel natürlich auch die Datenflüsse. Dank des eingesetzten Metadata-Driven Ansatzes ist die Migration aber kein Hexenwerk. Im Vortrag werden die Migrationsschritte…

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Gregor Zeiler
, (Dienstag, 21.Juni 2022)
14:30 - 16:00
Di 6.3
ROOM K4 | Wie Sie das IoT im Modern Data Warehouse effektiv nutzen

Dank hoch flexibler Cloud-Technologien ist das Modern Data Warehouse wie geschaffen für den Aufbau von Internet-of-Things(IoT)-Lösungen. Doch wie sieht eine leistungsfähige Architektur aus? Insbesondere, wenn immer mehr Streaming-Quellen direkt in die Datenanalyse einfließen sollen?  

Jens Kröhnert und Christoph Epping bauen vor den Augen des Publikums eine vollständige IoT-Infrastruktur auf und spielen konkrete Einsatzszenarien durch. Dabei werden von Lambda über Kappa bis hin zu DataMesh die…

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Jens Kröhnert, Christoph Epping
Vortrag: Di 6.3
16:30 - 18:00
Di 3.4
ROOM K3 | Transition towards a collaborative Data Mesh cloud platform

SWICA historically runs a data warehouse built by a centralized team and in parallel, multiple isolated solutions for domain specific analyses, which afford high maintenance and an extensive effort to stay compliant.

Modernizing our analytical environment, we are building a collaborative platform on MS Azure, utilizing the Data Mesh paradigms of data domain and data product.

We aim to deliver a managed data marketplace for all data domains to provide their data products on a modern platform with…

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Tobias Rist, Philipp Frenzel
Vortrag: Di 3.4
, (Mittwoch, 22.Juni 2022)
09:00 - 10:30
Mi 2.1
ROOM K4 | Transforming Retail with Cloud Analytics - Petrol Case Study

Petrol is Slovenian company that operates in 8 countries in SEE with 5BEUR annual revenue. As traditional publicly-owned company, Petrol has faced necessity for transformation to stay ahead in highly competitive market. Use of BIA was mainly reactive, but in recent years it has transformed into competitive advantage by using cloud technologies and industry specific analytical models and focusing on the content and creating business value. This value is now being leveraged as competitive…

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Andreja Stirn, Dražen Oreščanin

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