Volkswagen acts in a complex ecosystem of manufacturing facilities, retailers, and costumers. To take control of this ecosystem and to improve our customer service, Volkswagen is building a 'Collaborative Customer Database' based on data virtualization. In this process, data from legacy and new applications are integrated. With the initiative, Volkswagen aims to generate insights from customer data to provide necessary information at interaction points to offer best in class customer experience and satisfaction. Of course, privacy of customer data is essential for Volkswagen, we call it 'Digital Fairness' and let the customer decide in detail, which data can be used.
Target Audience: IT-Project Manager, Data Manager, Data Scientist, CRM Manager, GDPR Compliance Officer
Prerequisites: none
Level: Basic
Uniper integriert Daten aus fast 100 externen und internen Quellen zu einem cloudbasierten Snowflake Data Warehouse. Die Daten laufen in einem zentralen Data Lake in der Microsoft Azure-Cloud zusammen. Diese Bereitstellung hilft den Mitarbeitern bei Uniper, in Echtzeit auf Branchen- sowie Kunden- und Finanzdaten zuzugreifen und so besser und schneller auf den Markt zu reagieren, den Energiehandel zu optimieren und dabei die Integrationskosten um 80 Prozent zu senken. Erfahren Sie mehr zu Unipers digitalen Transformation.
Zielpublikum: IT-Manager, Projektleiter, Entscheider, CIO
Voraussetzungen: Grundlagen
Schwierigkeitsgrad: Anfänger